06:45 | 19.04.2024
Опрос
Каков Ваш стаж вождения
Всего ответов: 60
Прогноз погоды
Статистика
Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Пользователи
Гости сайта

Нас посетили:

ДТП-европротокол




З 19 вересня в Україні вступає в дію Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати страхового відшкодування»

16 вересня, у приміщенні моторно (транспортного) страхового бюро України відбулася спільна прес-конференція ДАІ МВС України та МТСБУ, на якій йшлося про новації, що запроваджуються Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати страхового відшкодування».

Як повідомив Президент МТСБ України Володимир Романишин, зазначений Закон вступає в дію з 19 вересня 2011 року. Законом запроваджується механізм спрощеного оформлення ДТП з незначними наслідками шляхом складання повідомлення про ДТП (Європротоколу) та інші новації, спрямовані на приведення обов`язкового страхування цивільної відповідальності автовласників, до міжнародних стандартів страхування і врегулювання збитків.

Європротокол – спеціальний бланк уніфікованого по всій Європі зразка, який заповнюється водіями-учасниками ДТП на місці аварії.

В українському законодавстві він визначений як «Повідомлення про ДТП». Це письмове повідомлення на бланку встановленого Моторним (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ) зразка, яке надається Страховику водієм транспортного засобу, причетного до дорожньо-транспортної пригоди. У подальшому воно стає підставою для виплати страхового відшкодування потерпілій у ДТП стороні.

Представник УДАІ МВС України, генерал-майор міліції Сергій Будник розповів присутнім, що водії транспортних засобів, потрапивши у ДТП, можуть скористатися Європротоколом лише за наявності наступних обставин:

- учасниками ДТП є лише забезпечені полісом ОСЦВА транспортні засоби,

- відсутні травмовані (загиблі) люди,

- водії цих транспортних засобів дійшли згоди щодо обставин скоєння ДТП,

- у водіїв відсутні ознаки алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів.

Якщо водії скористалися Європротоколом шляхом обопільного його оформлення та підписання, то вони:

- мають право залишити місце ДТП,

- звільняються від обов'язку інформувати Державтоінспекцію МВС України про настання ДТП,

- звільняються від адміністративної відповідальності, передбаченої за спричинення ДТП.

Втім, підкреслив Сергій Будник, рішення про виклик на місце ДТП працівників ДАІ учасники аварії приймають самостійно. Якщо вони вважають за потрібне оформити ДТП за звичними правилами, то працівники ДАІ не можуть відмовити автовласникам у складанні відповідних документів на місці пригоди.

Одночасно представник Державтоінспекції зазначив, що у разі використання Європротоколу, скорочується час для звільнення проїзної частини від пошкоджених автомобілів. Таким чином вирішуються проблеми заторів у великих містах, а водії звільняються від обов`язку інформувати органи Державтоінспекції про скоєння дорожньо-транспортної пригоди і відповідно не притягуються до адміністративної відповідальності.

Але, у разі невиконання хоча б однієї з обов`язкових для Європротоколу умов, виклик працівників ДАІ для оформлення ДТП обов’язковий!

Він також додав, що з усієї кількості дорожньо-транспортних пригод лише 15 % становлять ДТП з потерпілими, де необхідно фахово оформити подію, тобто за участю працівників ДАІ.

Керівник юридичного Департаменту МТСБУ Роман Роменський, роз’яснив, що Законом чітко визначено, що страховик зобов`язаний забезпечити страхувальника бланком Європротоколу. Передбачається, що бланки Європротоколу будуть видаватися автовласникам безкоштовно під час укладення договору обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Якщо страхувальник використає свій бланк, то він може звернутися до свого страховика за новим.

Якщо договір обов`язкового страхування автоцивільної відповідальності укладений до 19 вересня 2011 року, то він діє на умовах чинного на той момент законодавства, яке не передбачало використання Європротоколу, а також інших новацій, запроваджених Законом №3045-VI.

Таким чином, автовласники, договори страхування яких укладені до 19.09.2011, не можуть скористатися системою спрощеного оформлення ДТП (Європротоколом).

Моторне бюро рекомендує таким автовласникам переукласти після 19 вересня 2011 року договори страхування автоцивільної відповідальності на нових умовах, щоб мати можливість у подальшому користуватись системою спрощеного оформлення ДТП (Європротоколом), а також будувати відносини зі страховиком, особливо у сфері врегулювання збитків, у відповідності до сучасних норм законодавства.

Якщо сталась ДТП за наслідками якої був заповнений Європротокол, то учасники аварії повинні не пізніше трьох робочих днів з дати ДТП повинні звернутись зі своїм примірником заповненого Європротоколу до страховика, з яким укладали договір обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Законом змінені строки, протягом яких страховик повинен виплатити потерпілому у ДТП відшкодування. Відтепер, страховик зобов`язаний виплатити страхове відшкодування не пізніше ніж через 15 днів з моменту узгодження з потерпілим його розміру, а весь процес врегулювання не повинен перевищувати 90 днів з моменту звернення до страховика з заявою про виплату.

Володимир Романишин також розповів про інші новації запроваджені цим Законом. Так, крім запровадження Європротоколу та суттєвих змін у процесі врегулювання страхових випадків, згаданим Законом встановлено також виключний перелік документів, які страховик має право вимагати у страхувальника, ліквідовано короткострокові договори та різні типи полісів. Відтепер існуватиме поліс лише одного типу (який раніше називався І типом і передбачав страхування відповідальності всіх осіб, які експлуатують вказаний у полісі транспортний засіб на законних підставах), а також у страхувальників з`явилась можливість обирати періоди (місяці), на які розповсюджується дія полісу, що зменшує вартість страхування.

Ці та інші новації спрямовані на спрощення взаємовідносин страхувальників, страховиків та органів Державтоінспекції.

Президент МТСБУ охарактеризував міжнародний досвід з використання Європротоколу. За його словами у Європі ідея оформлення ДТП без участі представників дорожньої поліції почала реалізовуватися ще в 50-х роках минулого століття. Зараз в більшості країн ЄС водіям, які потрапили в ДТП, достатньо заповнити бланк Європротоколу для того, щоб оформити цю подію. А у деяких країнах дорожня поліція взагалі не уповноважена займатися оформленням ДТП, це прерогатива страхових компаній. Лицьова сторона бланку Європротоколу за структурою пунктів ідентична в усіх країнах де він запроваджений, відрізняється тільки мова, на якій надруковано бланк. Це зроблено спеціально, щоб водії різних країн, які рухаються дорогами Європи, могли швидко зорієнтуватися в разі, якщо вони потраплять в ДТП на території іншої країни.

Авторськими правами на лицьову сторону бланка Европротоколу володіє Європейський комітет страхування і, за правилами, кожна країна, яка впроваджує у себе таку систему, повинна отримати згоду на використання бланка у цієї поважної міжнародної організації. Україна також не стала виключенням з цього правила.

17 вересня 2011 року

Прес-служба Управління

ДАІ МВС України



Авто новости


Вы сейчас просматриваете материал ДТП-европротокол. Данный материал находится в категории Авто новости. Чтобы увидеть другие материалы из этой категории, перейдите по этой ссылке: Авто новости.



Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]